Wat willen we met Radio 49

Hier kunnen we het hebben over hoe we denken nieuwe dj's te werven.
tailfox
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 dec 2016 19:47

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door tailfox » 12 dec 2016 11:22

MaryMouse schreef:
tailfox schreef:
Melting schreef:Gup is eigenlijk ook een vereiste. Waarom?
Gup draait in principe dag en nacht. Zelfs als er dj's draaien, draait Gup op de achtergrond door.
Dit is zodat Buma aan het eind (of begin) van de maand, een mooie lijst krijgt met gedraaide muziek. Dit willen ze nu eenmaal hebben.
En omdat anders alle dj's hun playlists in moeten leveren en er gekeken gaat worden naar hoeveel keer een bepaalde artiest gedraaid is, blablabla...

Maar dat is dus de reden. Wist ik overigens ook niet.

zo moeilijk is het toch niet dat DJs zelf hun playlist droppen

Blijkbaar wel want het was het grootste bezwaar van DJs toen we moesten legaliseren

nouja als je tags in orde zijn(wat ook moet gebeuren.
kan je na je show in Mixxx,traktor,vdj allemaal je playlist exporteren die automatisch alles laat zien wat je gedraaid hebt.
kost minutje of 2 na je show om dat even netjes te doen.
(rechtermuis click export)

knokkels
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 dec 2016 13:57

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door knokkels » 19 dec 2016 11:01

ToT schreef:Goede vragen! :)

Ik zou zeggen:

- Een kleine groei is wel wenselijk; er gaat om de zoveel tijd wel iemand weg, en we zitten al aardig krap qua dj's en luisteraars.
- Gup is wel prettig als er meer luisteraars zijn; als die technisch goed in orde zit en er geen vervelende herhalingen in zitten, is het leuk om verzoekjes in te dienen, zeker als het drukker is in het topic en er nog geen dj aanwezig is.
- 1 van de fijne dingen aan de radio is juist dat het voor elk wat wils is; zo ontdek je ook heel vel nieuwe muziek en blijft het ook voor de dj's leuk om te draaien. Ikzelf heb een tijdje geen gothic gedraaid en vooral '80s - '00s, maar ik werd er serieus echt oprecht treurig van.
- Er is geen muziek dat je niet kan draaien, maar met hardcore haken veel mensen snel af en dj's die dat draaien, blijven meestal ook niet lang. (Monopoly was een beetje een uitzondering daarop.)
- Eigenschappen die wenselijk zijn bij nieuwe dj's: gewoon een beetje positief/beleefd in de omgang. Niet meteen opmerkingen maken over iemands moeder zoals een tijd geleden tegenover MadMaster gebeurde, het liefst actief zijn in het topic, het liefst (maar niet vereist) dat de shows wat interactief zijn met de luisteraars.

Niet meteen over iemands moeder beginnen, how about gewoon helemaal niet :+
Tenzij er een Roast Show komt dan natuurlijk
Ik draai zo heel af en toe nog wel wat hardcore in een dedicated show. En toch ben ik er ook nog steeds :+

MadMaster
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2016 19:48

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door MadMaster » 30 dec 2016 11:55

Melting schreef:Gup is eigenlijk ook een vereiste. Waarom?
Gup draait in principe dag en nacht. Zelfs als er dj's draaien, draait Gup op de achtergrond door.
Dit is zodat Buma aan het eind (of begin) van de maand, een mooie lijst krijgt met gedraaide muziek. Dit willen ze nu eenmaal hebben.
En omdat anders alle dj's hun playlists in moeten leveren en er gekeken gaat worden naar hoeveel keer een bepaalde artiest gedraaid is, blablabla...

Maar dat is dus de reden. Wist ik overigens ook niet.


Dat dus.
Tactisch een soort van noodzaak, heb ik ooit van Muis begrepen.
En er is altijd muziek op de zender, wat je er ook van vindt.
Dan kan je altijd nog verzoekjes aanvragen...

Om eerlijk te zijn zit ik niet zo te wachten op lijstjes inzenden.
Hoop gedoe met doorgeven en zo naar Buma, wie gaat dat dan doen?

Melting
Site Admin
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 dec 2016 17:40

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door Melting » 30 dec 2016 20:19

MadMaster schreef:
Melting schreef:Gup is eigenlijk ook een vereiste. Waarom?
Gup draait in principe dag en nacht. Zelfs als er dj's draaien, draait Gup op de achtergrond door.
Dit is zodat Buma aan het eind (of begin) van de maand, een mooie lijst krijgt met gedraaide muziek. Dit willen ze nu eenmaal hebben.
En omdat anders alle dj's hun playlists in moeten leveren en er gekeken gaat worden naar hoeveel keer een bepaalde artiest gedraaid is, blablabla...

Maar dat is dus de reden. Wist ik overigens ook niet.


Dat dus.
Tactisch een soort van noodzaak, heb ik ooit van Muis begrepen.
En er is altijd muziek op de zender, wat je er ook van vindt.
Dan kan je altijd nog verzoekjes aanvragen...

Om eerlijk te zijn zit ik niet zo te wachten op lijstjes inzenden.
Hoop gedoe met doorgeven en zo naar Buma, wie gaat dat dan doen?


Mee eens. Dit klinkt heel leuk, maar gat geheid een keer fout.
Nu houden we in principe Buma voor de gek, maar ach.... die hoeven alleen een lijstje te hebben, en controleren niet actief elk station. :)

Oscar
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2017 18:19

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door Oscar » 23 feb 2017 18:51

De meeste DJ's draaien met Mixxx en je kan met 2 klikken een playlist er uit duwen in excel vorm.
Veel DJ's plaatsen tegenwoordig al hun playlist in het topic, dus dat dit een drempel zou zijn, dat lijkt mij stug.

De vraag is dan alleen, wie gaat die lijsten bijhouden?

MaryMouse
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 dec 2016 10:57

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door MaryMouse » 28 feb 2017 08:20

Oscar schreef:De meeste DJ's draaien met Mixxx en je kan met 2 klikken een playlist er uit duwen in excel vorm.
Veel DJ's plaatsen tegenwoordig al hun playlist in het topic, dus dat dit een drempel zou zijn, dat lijkt mij stug.

De vraag is dan alleen, wie gaat die lijsten bijhouden?

Ik zit even te denken....
Als Gup of een DJ met tags draait dan is dit zichtbaar op de website. Dus het zou denk ik mogelijk moeten zijn om op een of andere manier via de server de lijst te genereren. Gaat natuurlijk niet op voor DJs die geen tags mee kunnen zenden.
Vooralsnog, vind ik voor nu het indienen van de Gup-lijst wel even goed genoeg :@

Oscar
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2017 18:19

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door Oscar » 28 feb 2017 11:16

MaryMouse schreef:
Oscar schreef:De meeste DJ's draaien met Mixxx en je kan met 2 klikken een playlist er uit duwen in excel vorm.
Veel DJ's plaatsen tegenwoordig al hun playlist in het topic, dus dat dit een drempel zou zijn, dat lijkt mij stug.

De vraag is dan alleen, wie gaat die lijsten bijhouden?

Ik zit even te denken....
Als Gup of een DJ met tags draait dan is dit zichtbaar op de website. Dus het zou denk ik mogelijk moeten zijn om op een of andere manier via de server de lijst te genereren. Gaat natuurlijk niet op voor DJs die geen tags mee kunnen zenden.
Vooralsnog, vind ik voor nu het indienen van de Gup-lijst wel even goed genoeg :@


Dat lijkt mij ook. Ik geloof dat er maar 1 of 2 mensen hun nummers niet zichtbaar zijn op de site.
Zou wel fijn voor sommige artiesten dat er eerlijke lijsten verstuurd worden. Nu worden de Bomfunk MC's wel enorm gespekt. :D

PaRoDiUzZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2017 14:23

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door PaRoDiUzZ » 18 jan 2018 14:08

Oscar schreef:De meeste DJ's draaien met Mixxx en je kan met 2 klikken een playlist er uit duwen in excel vorm.
Veel DJ's plaatsen tegenwoordig al hun playlist in het topic, dus dat dit een drempel zou zijn, dat lijkt mij stug.

De vraag is dan alleen, wie gaat die lijsten bijhouden?


Ik heb alle crates van mn draaisessies in mix in mn archief, maar speel je dan niet teveel naar de hand van Buma, die letten toch alleen op de platenmaatschappijen die ze vertegenwoordigen.

Buma zal het echt geen reet interesseren wat ik draai, totdat het om een artiest gaat die daar moeilijk over doet.

Melting
Site Admin
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 dec 2016 17:40

Re: Wat willen we met Radio 49

Bericht door Melting » 18 jan 2018 19:29

De lijsten hoeven we blijkbaar niet in te leveren.
Dit vertelde just me laatst.

Plaats reactie